Ticket Transfer gör det möjligt att skicka biljetter till vänner och familj. Du kan använda Ticket Transfer för att skicka några eller alla dina biljetter från ditt Ticketmaster-konto till andra på ett säkert sätt, så att alla kan gå in på evenemanget med sin egen biljett.
Hur du skickar dina biljetter
Hur fungerar Ticket Transfer?
När du överför biljetter till ett annat fan och de accepterar dem, får mottagaren en ny biljett och QR-kod som bara de kan använda.
Följ dessa steg för att överföra dina biljetter:
-
- Öppna Ticketmaster-appen och logga in på ditt konto.
- Hitta din beställning under Mina biljetter.
- Tryck på Skicka vidare. Om du får ett meddelande om att evenemangsarrangören inte har aktiverat Ticket Transfer går dina biljetter inte att överföra.
- Välj de biljetter som du vill överföra.
- Ange mottagarens information, inklusive e-postadress – du kan även lägga till ett meddelande.
- Tryck på Bekräfta och en länk för att hämta biljetten skickas till din mottagare i ett e-postmeddelande.
-
- Logga in på ditt Ticketmaster-konto.
- Hitta din beställning i avsnittet Mina biljetter.
- Klicka på Skicka vidare. Om du får ett meddelande om att evenemangsarrangören inte har aktiverat Ticket Transfer går dina biljetter inte att överföra. Av säkerhetsskäl kan du behöva bekräfta ditt konto genom att ange den fyrsiffriga kod som du har fått via e-post eller sms.
- Välj de biljetter du vill överföra.
- Ange mottagarens information, inklusive e-postadress – du kan även lägga till ett meddelande.
- Klicka på Bekräfta.
Dina skickade biljetter visas på ditt konto som skickade. När mottagaren har accepterat dem får du ett e-postmeddelande som bekräftar att biljetten har accepterats. Efter en lyckad biljettöverföring är biljetten på ditt konto inte längre giltig för inträde till evenemanget.
Hur vet jag om biljetterna har accepterats?
När du har skickat en biljett ser du antingen:
- Väntande transaktion, vilket innebär att dina mottagare inte har accepterat de skickade biljetterna ännu - påminn dem om att kontrollera sin e-post för överföringsinbjudan.
- Transaktion klar, vilket innebär att överföringen har lyckats.
Besök vårt Help Center Hur accepterar jag skickade biljetter? för mer information.
Villkor för Transfer
Kan jag skicka vidare biljetter för alla evenemang?
Du kan använda ticket transfer för de flesta evenemang, det kan dock finnas vissa regler och begränsningar beroende på evenemang. Om Ticket Transfer inte är tillgängligt får du ett meddelande om att arrangören inte har aktiverat funktionen när du trycker på Skicka vidare.
Om alternativet inte är tillgängligt, kan det bero på följande anledningar:
- Arenan eller lokalen erbjuder inte ticket transfer ännu.
- Artisten, evenemangsarrangören eller lokalen har stängt av ticket transfer för det evenemanget/den sektionen.
- Evenemanget ställdes in (biljettköparen kommer då att återbetalas)
- Evenemanget har redan ägt rum.
- Biljetterna köptes via telefon.
Behöver personen jag skickar biljetter till ha ett Ticketmaster-konto?
Ja, men om de inte har ett, tar det bara några sekunder att skapa ett konto. Om de redan har ett konto, se till att de använder rätt e-postadress som är kopplad till deras Ticketmaster-konto. Besök vårt Help Center Skapa ett Ticketmaster-konto för mer information.
Kan jag skicka vidare biljetter som först skickades till mig?
Ja, när du accepterar biljetterna är de alla dina. Om du inte kan använda dem kan du helt enkelt skicka vidare biljetterna till någon annan.