Hur loggar jag in på mitt konto?
Du loggar in med din mailadress och lösenord. Du gör detta genom att klicka på "Logga In" uppe i högra hörnet på startskärmen på Ticketmaster.se
Ny på Ticketmaster?
Du skapar enkelt ett nytt konto hos oss genom att klicka på "Logga in" och sedan på "Skapa Konto". Du får sedan fylla i de kunduppgifter som behövs för att starta ett konto.
Glömt ditt lösenord?
Har du glömt ditt lösenord så klicka på "Logga in" på hemskärmen och sedan på "Glömt Lösenord". Du får sedan fylla i din mailadress till det kontot som du har glömt lösenordet till. När du har skrivit din mailadress och klickat på "Begär nytt lösenord" så kommer du få ett nytt tillfälligt lösenord skickat till din mailadress inom 30 minuter. Var noga med att kolla skräpposten då våra mail ibland kan hamna där.
Får du inget lösenord skickat till dig, lägg in noreply@ticketmaster.se i dina kontakter och försök på nytt.
Om du fortfarande har problem med att begära ett nytt lösenord har vi samlat några tips som kan hjälpa:
Webbläsare:
- Prova en annan webbläsare, till exempel Google Chrome eller Firefox. Testa gärna att rensa alla cookies och caches på din webbläsare genom att klicka på Ctrl - Shift - Delete
- Gör en sökning efter texten "tillfälligt lösenord" i din inkorg och sök i alla mappar. Mailet kan ibland placeras i en annan mapp. Kom ihåg att kontrollera spam/skräpfiltret. Detta är inte något som vi kan styra tyvärr utan det är mail tjänstens egna spamfilter som bestämmer.
- Kontrollera att lösenord och mailadress inte har mellanslag framför och/eller bakom. Det kan inkluderas om du till exempel klistrar in engångslösenordet i lösenordsfältet.
- Kontrollera att du inte har automatisk ifyllning av ett gammalt lösenord i webbläsaren.
- Testa att logga in på en annan enhet.
App:
- Gör en sökning efter texten "tillfälligt lösenord" i din inkorg och sök i alla mappar. Mailet kan ibland placeras i en annan mapp. Kom ihåg att kontrollera spam/skräpfiltret. Detta är inte något som vi kan styra tyvärr utan det är mail tjänstens egna spamfilter som bestämmer.
- Kontrollera att lösenord och mailadress inte har mellanslag framför eller bakom. Det kan inkluderas om du till exempel klistrar in engångslösenordet i lösenordsfältet.
- Kontrollera att du inte har automatisk ifyllning av ett gammalt lösenord i appen.
- Testa att logga in på en annan enhet.
Notera! Om du får ett meddelande om att du har försökt 6 gånger och behöver återställa lösenordet är det viktigt att du använder länken i det senaste meddelandet.
Om du upplever fortfarande problem med inloggning kan du ta kontakt med oss HÄR