Vi förstår att planer ibland kan ändras oväntat, därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga till en försäkring till ditt biljettköp, som tillhandahålls av Allianz Assistance.
Vad täcker försäkringen?
Försäkringen ger skydd vid sjukdom eller oförutsedda händelser som hindrar dig från att delta i ditt evenemang. Denna frivilliga försäkring kan läggas till när du köper dina biljetter på Ticketmaster.
Här är några exempel på vad försäkringen täcker:
- Oförutsedda medicinska nödsituationer och sjukdomsfall
- Dödsfall i familjen eller hos en medresenär
- Mekaniskt haveri på väg till evenemanget
- Trafikolycka på väg till evenemanget
- Ditt hem har blivit obeboeligt
För en fullständig översikt över försäkringen, läs Allianz Assistances villkor.
När gäller inte försäkringen?
- Om ditt evenemang flyttas och du inte kan delta på det nya datumet på grund av tidigare åtaganden
- Om du helt enkelt ändrar dig och inte vill delta
- Om du vill avboka en del av din bokning (t.ex. två av fyra biljetter)
Hur mycket kostar biljettförsäkringen?
Försäkringen kostar 5,75% av det totala biljettvärdet, med en lägsta avgift på 13,50 SEK.
Hur använder jag biljettförsäkringen?
Om du behöver använda din biljettförsäkring för att få återbetalning för ett evenemang som du inte kunde delta på, kan du lämna in ett krav via Allianz Assistance. När du har skickat in ditt anspråk kommer Allianz Assistance att kontakta dig angående nästa steg.
Kan jag säga upp försäkringen?
Du kan avbeställa försäkringen genom att kontakta Fan Support inom 30 dagar från köpet. Premien återbetalas om det inte är mindre än 7 dagar kvar till händelsen eller om du redan har gjort eller planerar att göra en skadeanmälan. I dessa fall sker ingen återbetalning.