Ticketmaster SE + Allianz Assistance = Avbeställningsförsäkring
När du köper biljetter på Ticketmaster.se så erbjuds du att köpa till en försäkring från Allianz Assistance.
Vad täcker försäkringen?
Försäkringen täcker sjukdom eller oväntade händelser nära inpå ditt evenemang.
Vår avbeställningsförsäkring är en frivillig försäkring som kan köpas i samband med evenemangsbiljetter på Ticketmaster.
Några exempel på vad din försäkring täcker:
- Om du råkar ut för ett allvarligt olycksfall
- Allvarlig sjukdom eller diagnos. Även karantän för epidemiska eller pandemiska sjukdomar så som Covid-19.
- Du måste stanna hemma på grund av polisundersökning eller diverse naturkatastrofer så som brand eller storm.
- Ditt allmänna transportmedel (Buss eller flyg till exempel) som skulle transportera dig till evenemanget är allvarligt försenat eller inställt.
- Ditt fordon som du skulle ta dig till evenemanget går sönder eller råkar ut för en olycka vilket resulterar att du blir mer än tre timmar försenad och det finns inga alternativa resevägar.
För att ha fullständig koll på exakt vad din försäkring täcker behöver du läsa igenom Allianz Assistance fullständiga villkor för deras försäkring, mer info hittar du här: https://www.ticketmaster.se/help/insurance.html?language=sv-se
Exempel på tillfällen då din försäkring inte gäller:
- Om ditt evenemang har flyttats och du inte längre har möjlighet att gå det nya datumet på grund av andra uppbokningar.
- Du ångrar din bokning.
- Du vill avboka några biljetter ur din bokning (Två av fyra biljetter till exempel)
Vad kostar avbeställningsförsäkringen?
Den kostar 5,75% av biljettvärdet (dock är lägsta avgift 13,50kr).
Jag har köpt försäkringen, hur nyttjar jag den?
Önskar du utnyttja din avbeställningsförsäkring för att få pengarna tillbaka för ett evenemang du har fått förhinder att gå på, så måste du göra en skadeanmälan till försäkringsbolaget. Detta gör du via följande länk: http://www.allianz-protection.com/
Slutför din skadeanmälan så blir du kontaktad av försäkringsbolaget efter det.
Jag ångrar att jag köpte avbeställningsförsäkringen, kan jag avboka den?
Om försäkringen inte motsvarar dina förväntningar ska du kontakta Ticketmasters kundtjänst inom 14 dagar från det att försäkringen utfärdades.
Premien återbetalas såvida det inte är mindre än 7 dagar kvar till evenemanget eller om du har gjort en skadeanmälan eller avser att göra en skadeanmälan. I dessa fall görs ingen återbetalning.