Du kan enkelt lägga till dina biljetter i en mobil plånbok från Ticketmaster-appen för att säkerställa att du är redo att gå in på ditt nästa evenemang och för att hjälpa dig undvika problem med internetanslutning på plats. Om du inte kan komma åt vår app, använd din mobila webbläsare för att lägga till dina biljetter i din mobila plånbok.
- 1. I Ticketmaster-appen, logga in på ditt Ticketmaster-konto.
2. Tryck på Mina evenemang eller Mina biljetter för att hitta din beställning.
3. Tryck på din beställning och visa biljetterna.
4. Tryck på Lägg till i Apple Wallet.
Du hittar dina biljetter i mobil plånboksappen. För att gå in, öppna helt enkelt din biljett och skanna QR-koden vid ingången.
Varför får jag ett felmeddelande?
Se till att du använder den senaste versionen av vår app. Stäng av din VPN, Apple Private Relay och andra proxyservrar. Eller besök vår hjälpsida Min biljett fungerar inte i min Apple Wallet. Vad ska jag göra? för ytterligare vägledning. - 1. I Ticketmaster-appen, logga in på ditt Ticketmaster-konto.
2. Tryck på Mina evenemang eller Mina biljetter för att hitta din beställning.
3. Tryck på din beställning för att visa biljetterna.
4. Tryck på knappen Lägg till i Google Wallet.
Du hittar dina biljetter i Google Wallet-appen. För att gå in, öppna helt enkelt din biljett och skanna QR-koden vid ingången.
Varför får jag ett felmeddelande?
Se till att du använder den senaste versionen av vår app. Eller besök vår hjälpsida Jag får ett fel när jag lägger till min biljett i Google Wallet. Vad ska jag göra? för ytterligare vägledning.
Om du inte kan lägga till biljetterna i din plånbok kan det bero på en av följande anledningar:
- Dina biljetter har en annan leveransmetod
- Du har köpt biljetter över telefon med en försäljningsrepresentant.
- Du har bytt dina biljetter.
- Din beställning inkluderar VIP-biljetter, premium-biljetter eller ytterligare icke-återbetalningsbara artiklar som merchandise.