Om du inte kan lägga till dina Ticketmaster-biljetter i din Apple Wallet kan det bero på följande anledningar:
- Du kanske inte använder den senaste versionen av iOS och Ticketmaster-appen.
- Din telefon kanske inte stöder den senaste iOS-versionen som krävs för att lägga till biljetter i din plånbok.
Följ dessa steg för att lägga till dem igen:
- Gå till Ticketmaster-appen för att hitta din biljett.
- Se till att du har uppgraderat din telefon till den senaste iOS, att du använder den senaste versionen av vår app.
- När du är på den senaste versionen av båda, tryck på Lägg till i plånbok knappen när du ser din biljett.
Om du inte kan komma åt vår app, använd din mobila webbläsare för att lägga till dina biljetter i din mobila plånbok.
Jag har överfört eller sålt min biljett men den syns fortfarande i min Apple Wallet. Vad ska jag göra?
Om du överför eller säljer din biljett kommer den fortfarande att visas i din mobila plånbok, men QR-koden kommer att vara inaktiverad och inte längre giltig för inträde. Du kan bekräfta statusen för din beställning i Mina biljetter sektionen eller Mina evenemang i appen.
Enhetsgräns nådd
Om du ser ett meddelande om att enhetsgränsen har nåtts när du försöker lägga till biljetter i din Apple Wallet kan det hända att du försöker lägga till biljetter som redan finns i någon annans plånbok ELLER att ditt konto redan var kopplat till någon annans Apple-ID; om du är kontoinnehavaren, kontakta oss för hjälp med att koppla bort dina konton.