Om du inte kan lägga till dina Ticketmaster-biljetter i din Google Wallet kan det bero på följande anledningar:
- Du kanske inte använder den senaste versionen av Ticketmaster-appen.
- Din telefon kanske inte stöder den senaste versionen av Android, vilket krävs för att lägga till biljetter i din plånbok.
Följ dessa steg för att lägga till dem framgångsrikt:
- Gå till Ticketmaster-appen för att hitta din biljett.
- Se till att du använder den senaste versionen av vår app.
- Tryck på Lägg till i Google Wallet.
Om du inte kan komma åt vår app, använd din mobila webbläsare för att lägga till dina biljetter i din mobila plånbok.
Jag har överfört eller sålt min biljett men den är fortfarande synlig i min Google Wallet. Vad ska jag göra?
Om du överför eller säljer din biljett kommer den fortfarande att visas i din mobila plånbok, men QR-koden kommer att inaktiveras och vara ogiltig för inträde. Du kan bekräfta statusen för din beställning i Mina biljetter sektionen eller Mina evenemang i appen.
Jag fick meddelandet "Enhetsgräns nådd". Vad ska jag göra?
Du kanske försöker lägga till biljetter som redan finns i någon annans plånbok ELLER ditt konto var redan kopplat till någon annans Google-konto; om du är kontoinnehavaren, kontakta Fan Support för hjälp med att koppla bort dina konton.