Vår policy och vårt åtagande
På Ticketmaster Sverige AB är vi engagerade i tillgänglighet, mångfald och inkludering. Som en del av detta engagemang arbetar vi för att säkerställa att Ticketmaster Sverige AB:s digitala plattformar är tillgängliga för alla, oavsett förmåga. I detta syfte har Ticketmaster Sverige AB som mål att följa tillämpliga tillgänglighetsstandarder enligt W3C:s WCAG 2.1 A&AA-riktlinjer.
Digitalt tillgänglighetsutlåtande
Vi arbetar för att säkerställa att våra webbplatser och onlinetjänster är tillgängliga för alla och är engagerade i att följa W3C:s Web Content Accessibility Guidelines samt andra tillämpliga lagar om webbtillgänglighet.
För att uppnå detta har vi inlett ett samarbete med Level Access för att använda deras digitala tillgänglighetsplattform och 25 års erfarenhet för att uppnå och upprätthålla överensstämmelse med tillgänglighetsstandarder. Deras plattform används för att utvärdera våra digitala plattformar enligt bästa praxis och stöds av ett mångsidigt team av tillgänglighetsexperter, inklusive användare med funktionsnedsättningar.
Genom detta samarbete fortsätter Ticketmaster Sverige AB att utveckla vårt program för digital tillgänglighet och våra kapacitet så att vi designar, utvecklar och testar våra webbplatser och onlinetjänster för att uppfylla tillgänglighetsstandarder.
Kontakt
Vi vill gärna höra från dig. Om du vill ha mer information om Ticketmaster Sverige AB:s tillgänglighetsarbete, har andra frågor eller feedback om tillgänglighet, eller stöter på tillgänglighetsbarriärer på våra digitala plattformar, vänligen kontakta vårt Fan Support-team: