Var kan jag köpa Ticketmasters presentkort?
Du kan köpa presentkort på www.ticketmaster.se/presentkort och hos någon av våra återförsäljare, till exempel hos Pressbyrån, ATG, Coop, Ica eller Hemköp. OBS! Du kan inte köpa presentkort med ett annat presentkort.
Var kan jag använda mitt presentkort?
Du kan använda ditt Ticketmaster presentkort vid köp av biljetter som säljs av oss på Ticketmaster Sverige. Du kan endast använda ditt presentkort till evenemang som äger rum i Sverige.
Våra presentkort kan ej användas vid köp av biljetter till evenemang som endast marknadsförs på Ticketmaster.se men som inte säljs av Ticketmaster. Du länkas då vidare till en annan leverantör. Detta inkluderar till exempel upplevelser.
Du kan inte få värdet av presentkortet betalt till dig istället för att använda det vid ett biljettköp.
Kan vi som företag köpa presentkort hos er?
Ja, här kan du läsa mer och göra din beställning: Företagsförsäljning
Kan jag köpa presentkort på faktura?
Nej, vi erbjuder inte faktura som betalsätt.
Kan jag använda presentkortet i andra länder än Sverige?
Nej, men du kan köpa presentkort/e-presentkort från andra Ticketmaster-länder och använda i det specifika landet - se till att du då köper i rätt valuta. Klickar du på länderna i rull-listan längst ner på sidan kommer du vidare till de olika ländernas presentkortsförsäljning.
Var kan jag hitta presentkortsnumret och pinkoden?
Presentkortsnumret och pin koden hittar du på baksidan av presentkortet (skrapas fram på vissa kort). Om du har ett e-presentkort så finns presentkortsnumret och pin koden i den PDF-fil som skickats till dig.
Hur använder jag mitt presentkort?
När du ska göra en bokning så väljer du presentkort som betalsätt. Om presentkortet inte täcker hela summan så behöver du komplettera med ett annat betalsätt för resterande belopp. För att utnyttja ditt presentkort så behöver du endast presentkortsnumret och pin koden. Du ska inte fylla i rutan för värdecheck. På plastkort köpta i butik hittar du pin koden under skrap-rutan på baksidan.
Du kan använda upp till fyra presentkort samtidigt.
Om du har fler än fyra presentkort som önskas lösas in i samband med köpet ber vi dig att göra ett ärende till oss genom detta formulär inom 24 timmar efter genomfört köp. Uppge ditt bokningsnummer för biljettköpet, dina presentkortsnummer (Skriv 6 första siffrorna och gör sedan ett mellanslag för att undvika att kortnumret censureras), vilken bank du har, samt bankkontonummer. Sedan löser vi in det belopp du har fått betala med pengar och för över beloppet till ditt bankkonto.
Behöver jag aktivera mitt presentkort?
Presentkort som köps hos någon av våra återförsäljare i butik aktiveras när du köper det.
Våra e-presentkort aktiveras inom 24 timmar efter genomfört köp.
Vad gör jag om mitt presentkort inte har laddats eller inte fungerar?
Om kortet är köpt via ticketmaster.se ber vi dig att kontakta ticketmaster@voucherexpress.net
Om kortet är köpt i butik, vänligen ta med kvittot till butiken där presentkortet köptes, för att se vad som har hänt.
Var kan jag kontrollera saldot på mitt presentkort?
Klicka här saldokontroll för att se ditt saldo. Du måste ha ditt presentkortsnummer tillgängligt.
Vad gör jag om mitt presentkort försvinner eller blir stulet?
Vi kan inte ersätta borttappade eller stulna presentkort. E-presentkort skickas via e-mail så det kan enkelt laddas ner på nytt. Fysiska presentkort kan vi ej ersätta.
Kan jag få ett kvitto på presentkortsköpet?
Om kortet är köpt via ticketmaster.se ber vi dig att kontakta: ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
Om du har köpt presentkortet via ticketmaster.se och ångrar dig inom 14 dagar, ber vi dig att kontakta: ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Om du har köpt presentkortet i butik ber vi dig att prata med butiken, då det är deras regler som gäller för ångerrätt.
Var kan jag vända mig om jag har andra presentkortsfrågor?
Om du har köpt presentkortet via ticketmaster.se, ber vi dig att kontakta ticketmaster@voucherexpress.net
För övriga frågor så skickar du ett ärende till oss genom detta formulär.
Kan jag skriva ett personligt meddelande på presentkortet?
Ja, du kan skriva ett personligt meddelande när du köper e-presentkortet via vår hemsida www.ticketmaster.se/presentkort
När kommer mitt e-presentkort?
E-presentkortet skickas inom två timmar till den mailadress som har uppgivits vid köpet. Om kortet inte kommit inom två timmar ber vi dig titta i skräpposten. Finns det inte där ber vi dig att skicka ett mail: ticketmaster@voucherexpress.net.
Kan jag skicka e-presentkort till min e-mailadress och sedan skriva ut det?
Ja, du kan skicka e-presentkortet till din mailadress och skriva ut PDF-filen.
Kan jag köpa ett e-presentkort och sedan vidarebefordra det till personen som ska få det?
Ja, det går jättebra.
Kan jag ändra e-mailadressen till mottagaren av e-presentkortet om en felaktig e-mailadress har uppgivits?
Ja, du kan ändra mottagarens mailadress direkt i orderbekräftelsen som skickats till dig via mail.
Kan jag få presentkortslänken skickad igen om den inte har kommit fram eller om den har blivit raderad?
Ja det är möjligt. Kontakta då ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Vad är det för giltighetstid på presentkortet?
Ticketmasters presentkort/e-presentkort har 1-års giltighet från inköpsdatum. Det är ej möjligt att förlänga giltighetstiden.