Coronaviruset Covid-19 och presentkort
På grund av nuvarande corona-restriktioner förstår vi att det kan vara svårt att använda presentkortet. Vi vill därför hjälpa dig att hitta en lösning om du inte har möjlighet att använda presentkortet innan det går ut. Kontakta oss några veckor innan ditt presentkort går ut så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt.
Vi vill även tipsa om att du kan använda ditt presentkort för coronasäkra streaming-evenemang! Här kan du se en lista på de streamade evenemang vi erbjuder: https://shops.ticketmasterpartners.com/streaming
Var kan jag köpa Ticketmasters presentkort?
Du kan köpa presentkort på www.ticketmaster.se/presentkort och hos någon av våra återförsäljare såsom Pressbyrån, ATG, Coop, Ica eller Hemköp. OBS! Du kan inte köpa presentkort med ett annat presentkort.
Var kan jag använda mitt presentkort?
Ticketmaster presentkort kan användas som full betalning eller delbetalning av alla biljetter som säljs hos oss. Gör ditt köp via Ticketmaster.se. Har du problem eller frågor om köpet så kontakta vår kundtjänst. Kontaktuppgifter hittar du här på hjälpsidan.
Kan vi som företag köpa presentkort oss er?
Ja, här kan du läsa mer och göra din beställning: Företagsförsäljning
Kan jag köpa presentkort på faktura?
Nej
Var kan jag hitta presentkortsnumret och pinkoden?
Presentkortsnumret och pinkoden hittar du på baksidan av presentkortet (skrapas fram på vissa kort). Om du har ett e-presentkort så finns presentkortsnumret och pinkoden i den pdf-fil som skickats till dig.
Frågor om e-presentkort
Kan jag skriva ett personligt meddelande på presentkortet?
Ja, du kan skriva ett personligt meddelande när du köper e-presentkortet via vår hemsida www.ticketmaster.se/presentkort
När kommer mitt e-presentkort?
E-presentkortet skickas inom två timmar till den mailadress som har uppgivits vid köpet. Om kortet inte kommit inom två timmar ber vi dig titta i skräpposten. Finns det inte där ber vi dig att maila: ticketmaster@voucherexpress.net.
Kan jag skicka e-presentkort till min emailadress och sedan skriva ut det?
Ja, du kan skicka e-presentkortet till din emailadress och skriva ut pdf-filen.
Kan jag köpa ett e-presentkort och sedan vidarebefordra det till personen som ska få det?
Ja, det går jättebra.
Kan jag ändra mailadressen till mottagaren av e-presentkortet om en felaktig mailadress har uppgivits?
Ja, du kan ändra mottagarens mailadress direkt i orderbekräftelsen som skickats till dig via mail.
Kan jag få presentkortslänken skickad igen om den inte har kommit fram eller om den har blivit raderad?
Ja det är möjligt. Kontakta då ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Vad är det för giltighetstid på presentkortet?
Ticketmasters presentkort/e-presentkort har 1-års giltighet från inköpsdatum. Det är ej möjligt att förlänga giltighetstiden.
Aktiveringsfrågor
Behöver jag aktivera mitt presentkort?
Presentkort som köps hos någon av våra återförsäljare i butik aktiveras när du köper det.
Våra e-presentkort aktiveras inom 24 timmar efter genomfört köp. Fysiska presentkort som köps via www.ticktemaster.se aktiveras direkt.
Vad gör jag om mitt presentkort inte har laddats?
Om kortet är köpt via ticketmaster.se ber vi dig att kontakta ticketmaster@voucherexpress.net
Om kortet är köpt i butik, vänligen ta med kvittot till butiken där presentkortet köptes, för att se vad som har hänt.
Vad gör jag om kortet har laddats men ändå inte fungerar?
Vänligen kontakta oss på presentkort@ticketmaster.se alternativt ring vår kundtjänst på 0771-707070 så undersöker vi vad som gått fel.
Var kan jag kontrollera saldot på mitt presentkort?
Klicka här saldokontroll för att se ditt saldo. Du måste ha ditt kortnummer på presentkortet tillgängligt.
Vad gör jag om mitt presentkort försvinner eller blir stulet?
Vi kan inte ersätta borttappade eller stulna presentkort. E-presentkort skickas via mail så det kan enkelt laddas ner på nytt. Fysiska presentkort kan vi ej ersätta.
Kan jag få ett kvitto på presentkortsköpet?
Om kortet är köpt via ticketmaster.se ber vi dig att kontakta: ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
Om du har köpt presentkortet via ticketmaster.se och ångrar dig inom 14 dagar, ber vi dig att kontakta: ticketmaster@voucherexpress.net
Ange vad ärendet gäller och uppge det ordernummer som står på bekräftelsen som du fick vid köpet.
Om du har köpt presentkortet i butik ber vi dig att prata med butiken, då det är deras regler som gäller för ångerrätt.
Kan jag använda presentkortet i andra länder än Sverige?
Nej, men du kan köpa presentkort/e-presentkort från andra Ticketmaster-länder och använda i det specifika landet. Se till att du köper i rätt valuta. Klickar du på länderna i rullistan längst ner på sidan kommer du vidare till de olika ländernas presentkortsförsäljning
Var kan jag vända mig om jag har andra presentkortsfrågor?
Om du har köpt presentkortet via ticketmaster.se, ber vi dig att kontakta ticketmaster@voucherexpress.net
Övriga frågor kan skickas till presentkort@ticketmaster.se
Om Voucher Express inte har återkommit till dig inom 24 h ber vi dig att kontakta oss på presentkort@ticketmaster.se .