Hur köper jag ett presentkort?
Du kan köpa fysiska Ticketmaster-presentkort och e-presentkort online. Om du vill köpa i butik finns våra presentkort hos följande återförsäljare:
- Pressbyrån
- ATG
- Coop
- City Gross
- ICA
- Hemköp
Vill du köpa fler än fyra presentkort, eller mer än 2500 SEK i presentkort, klicka här.
Så du använder ditt presentkort
Vad kan jag använda mitt presentkort till?
Ditt presentkort kan användas för att köpa biljetter som säljs av Ticketmaster Sverige för evenemang i Sverige. Presentkort kan inte användas för evenemang som visas på Ticketmaster.se men som säljs via en extern sida.
Hur använder jag mitt presentkort?
- Vid betalning, välj Presentkort som betalningsmetod. Om presentkortet inte täcker hela kostnaden behöver du en annan betalningsmetod för att slutföra köpet.
- Ange presentkortets nummer och PIN-kod. För fysiska presentkort finns PIN-koden under skrapfältet på baksidan.
Efter bokning med ditt presentkort
Var kan jag kontrollera saldot och giltighetstiden på mitt presentkort?
Du kan kontrollera saldot på ditt presentkort här. Vänligen ha ditt presentkort och PIN-kod tillgängliga.
Om du har problem med att kontrollera saldot på ett presentkort som du har köpt i en butik, och inte direkt från Ticketmaster, ska du gå tillbaka till den butiken för att få hjälp.
Ditt kort kommer att vara giltigt i 12 månader från den dag det köptes.
Vad gör jag om mitt presentkort har kommit bort eller blivit stulet?
Vi kan inte ersätta förlorade eller stulna presentkort. Däremot kan e-presentkort enkelt skickas om via e-post.
Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
För att få återbetalning för ditt presentkort måste följande krav uppfyllas:
- Presentkortet är utfärdat direkt från Ticketmaster.
- Presentkortet är oanvänt och köpt för mindre än 14 dagar sedan.
Skicka ett e-postmeddelande till ticketmaster@voucherexpress.net och inkludera ditt ordernummer så att vi kan hitta din beställning. Återbetalningen kommer att behandlas tillbaka till den ursprungliga betalningsmetoden som användes vid köpet.
Om du köpte presentkortet via Ticketmaster.se och stöter på problem, kontakta ticketmaster@voucherexpress.net. Om kortet köptes i butik, måste du gå tillbaka dit med ditt kvitto och presentkortet för hjälp.
Kan jag få ett kvitto för mitt presentkortsköp?
Om du köpte ditt presentkort via Ticketmaster.se, kontakta ticketmaster@voucherexpress.net och ange ditt ordernummer från din bekräftelse.
Måste jag aktivera mitt presentkort?
Presentkort köpta i butik aktiveras vid köpet. Våra e-presentkort aktiveras inom 24 timmar efter köp.
Kan jag lägga till ett personligt meddelande med mitt presentkort?
Ja, du kan lägga till ett personligt meddelande när du köper ditt presentkort på Ticketmaster.se.
När kommer mitt e-presentkort?
Ditt e-presentkort skickas till den e-postadress som angavs vid köpet inom två timmar. Om du inte får det, kontrollera din skräppost. Om det fortfarande saknas, kontakta ticketmaster@voucherexpress.net för hjälp.
Kan jag skriva ut mitt e-presentkort?
Ja, när du fått PDF-filen via e-post kan du skriva ut den.
Kan jag skicka e-presentkortet till någon annan efter att jag har köpt det?
Absolut! Du kan vidarebefordra e-presentkortet till den mottagare du vill.
Kan jag ändra mottagarens e-postadress om jag har gjort ett misstag?
Ja, du kan uppdatera mottagarens e-postadress direkt i bekräftelsemeddelandet du fick efter beställning.
Kan jag begära en ny länk för e-presentkortet om den raderats eller inte kommit fram?
Ja, du kan kontakta ticketmaster@voucherexpress.net och ange ditt ordernummer från bekräftelsemeddelandet.
Var kan jag vända mig för ytterligare frågor om presentkort?
För frågor om presentkort som köpts via Ticketmaster.se, vänligen kontakta ticketmaster@voucherexpress.net. För generella frågor om presentkort, kontakta Fan Support.