Om du inte kan hitta köpta biljetter på ditt konto kan orsakerna vara följande:
1. eBiljett
Din eBiljett finns sparad på Mitt Konto och har även skickats till din e-mail.
Logga in på appen eller din mobiltelefon för att hitta den mobilanpassade versionen av biljetten eller ladda ner biljetten på datorn för utskrift.
Observera att eBiljetten har ett inbyggt säkerhetssystem som endast tillåter inträde till arenan en gång.
Du ska kunna se dina biljetter på ditt konto på Ticketmaster.se eller i appen, samt fått biljetter skickat till dig via e-mail. Glöm inte att kolla skräppost-mappen samt dubbelkolla att du loggar in med rätt e-mailadress på ticketmaster.se, då man ibland har gjort köpet med en annan e-mailadress.
2. Försenad leverans
OBS: Det kan ibland ta upp till en timme tills en bokning skapas och att du får dina biljetter levererade via e-mail och syns på ditt konto när man betalar med Swish.
Generellt får du dina biljetter via e-mail inom några minuter, men det kan dröja upp till en timme.
Har betalningen gått igenom så ska du få biljetter, även fast det kan dröja innan du ser dem på kontot eller på din angivna e-mail.
Skulle det bli ett tillfälligt tekniskt fel vid betalningen så kommer vi återbetala dig automatiskt inom 3-5 bankdagar och du behöver då inte göra någonting. Har du inte fått dina biljetter efter en timme så hör av dig till vår kundtjänst.
3. Biljetterna finns på ett annat konto
Om du har flera mailadresser kan det vara så att biljetterna finns på ett Ticketmaster konto kopplat till en annan mailadress. Du måste logga in med rätt mail för att få biljetterna på ditt Ticketmaster konto.
4. Fel mail
Du kan ha haft oturen att ange ett fel i din mailadress när du köpte biljetterna. Om du tror att detta kan vara anledningen, hör av dig via vårt kontaktformulär för hjälp.