Viktig information om Tvåfaktorsautentisering
Att skydda dina biljetter är vår högsta prioritet, därför har vi lagt till tvåfaktorsautentisering för att skydda ditt konto och dina biljetter.
När du använder ditt konto från en okänd enhet, använder vi tvåfaktorsautentisering genom att skicka en engångskod till telefonnumret som är kopplat till ditt Ticketmaster-konto. Ange koden och välj Bekräfta.
Går tvåfaktorsautentiseringskoden ut?
Ja, koden går ut efter 24 timmar. Efter det behöver du begära en ny kod.
Kan jag stänga av tvåfaktorsautentisering?
Nej, detta är en säkerhetsfunktion för att säkerställa att endast du har tillgång till dina biljetter.
Jag fick inte koden eller min kod har gått ut. Vad ska jag göra?
Begär att en ny kod skickas genom att välja Begär en ny kod. Om du fortfarande har problem kan du prova dessa tips:
- Ladda om sidan och ange koden igen.
- Kontrollera att Stör ej-läget inte är aktiverat på din telefon.
- Aktivera roaming och se till att data täcks av ditt abonnemang om du reser.
- Starta om enheten och begär att koden skickas igen.
Vad ska jag göra om jag inte kan slutföra tvåfaktorsautentiseringen?
Kontakta Fan Support om du upplever något av följande:
- Jag fick aldrig en kod även efter att jag begärde en ny.
- Jag har inte tillgång till e-postkontot just nu.
- Jag har permanent förlorat tillgången till e-postkontot (t.ex. om jag bytt jobb).
- Webbsidan svarar inte.
- Jag har överskridit antalet försök för den valda åtgärden.