För att hitta mer information om fel, välj rullgardinsmenyn nedan som mest liknar din upplevelse.
Innan du försöker genomföra ett köp igen, kontrollera ditt konto. Om en beställning har gjorts kommer beställningsstatusen att visas på sidan direkt efter att du loggat in. Försök endast köpa igen om du inte ser din beställning eller fått ett bekräftelsemejl.
För att förhindra fel i framtiden, prova dessa tips:
- Använd inte flera enheter, webbläsare eller flikar samtidigt. Detta betraktas som bott-liknande aktivitet och kan leda till att du blir blockerad. Om du har loggat in med flera enheter eller webbläsare, logga ut från dem, rensa din webbläsares historik och cookies och logga sedan in på en enhet igen.
- Använd inte stora offentliga wifi-nätverk som de som finns på ett kafé eller arbetsplats. Använd istället din mobiloperatörs datanätverk.
- Dela aldrig länkar med vänner.
Gå igenom listan nedan för det fel du upplevde. Det kanske inte gäller ditt exakta fel, så följ instruktionerna som gavs i felmeddelandet när det är möjligt.
Ange dina kortuppgifter igen, prova en annan betalningsmetod eller kontakta din bank om du får något av följande fel:
- Betalningen nekades av din betalningsleverantör
- Betalningen nekades pga ogiltig CVV
- Din förfrågan kunde inte bearbetas
- Betalningen nekades av din betalningsleverantör
- Betalningen nekades pga felaktigt utgångsdatum
- Ett fel uppstod
Välj nya biljetter eller slutför ditt köp utan otillgängliga tillägg om du får följande fel:
- Tiden är slut
- Något gick fel / Ett fel uppstod
- Den här sidan gäller inte längre
- Betalningen har misslyckats
- Extra objekt är inte längre tillgängliga
Om du fortfarande har problem kan du prova att koppla från och sedan återansluta till din internetleverantör innan du försöker slutföra ditt köp igen.
Blockerad, förbjuden eller 403-felmeddelande
Dessa fel betyder att du tillfälligt har blivit blockerad från att köpa biljetter eftersom du kan ha uppdaterat din webbläsare för ofta. Vårt system tror att du är en bot, ett automatiserat program som försöker snappa upp biljetter, och vi blockerar automatiskt botar! I de flesta fall är det bara tillfälligt, så försök igen senare.
Cookies och grafik
Din webbläsare måste vara inställd på att acceptera cookies och visa grafik för att du ska kunna köpa biljetter via Ticketmaster. Detta är nödvändigt för att webbplatsen ska kunna lagra din biljettinformation i datorns temporära minne.
Proxyservrar, Privat reläservice på iCloud och VPNs
Vissa internetleverantörer använder en proxyserver som lagrar kopior av webbplatser på sin server istället för att koppla användaren direkt till internet eller den specifika webbplatsen som begärts. Användning av en proxyserver kan förhindra biljettköp, eftersom du måste ha direkt åtkomst till vårt biljettsystem. Kontakta din internetleverantör för att kontrollera om du använder en proxyserver för att ansluta till internet.
Dessutom kan vissa fel uppstå om din VPN, Privat reläservice på iCloud eller annan programvara gör att det verkar som om du använder flera IP-adresser. Vi rekommenderar att du rensar webbläsarens cookies, stänger av VPN och Privat reläservice på iCloud samt kontrollerar din programvara för att undvika dessa problem.