Vi vet att det kan vara frustrerande när du har hittat de perfekta platserna, bara för att komma halvvägs genom bokningsprocessen och sedan förlora dem. Här är några saker du kan kontrollera om du upplever problem:
Är du inloggad på ditt Ticketmaster-konto?
Det är alltid bäst att se till att du är inloggad på ditt konto innan du påbörjar en bokning. Bokningsprocessen har en tidsgräns och om du inte bokar via oss så ofta så kan du riskera att tappa dina önskade biljetter om du inte kommer ihåg ditt lösenord eller måste återställa det för att logga in.
Har du din önskade betalningsmetod redo?
Innan du börjar boka ska du se till att du har dina betalningsuppgifter klara. Kontrollera att dina kort-, Swish- eller Klarna-uppgifter är korrekta och se till att du har tillgång till BankID för en smidig betalning.
Är Ticketmasters webbplats öppen i mer än en flik?
Använd endast en flik åt gången för att hålla biljetter. Vi har system på plats för att hindra automatiserade program från att boka upp alla biljetter - det innebär att om du försöker hålla två uppsättningar biljetter samtidigt i separata fönster kommer biljetterna att släppas.