För vissa evenemang kan evenemangsarrangören eller artistteamet att införa personliga biljetter. Detta innebär att den som köpte och betalade för biljetterna, även kallad huvudbokaren, måste närvara personligen vid evenemanget.
När ett evenemang kräver att huvudbokaren är närvarande kommer vi att klargöra det under bokningsprocessen.
Om du inte kan delta på evenemanget rekommenderar vi att du inte bokar biljetter som en gåva till någon annan.
Vad behöver jag för att komma in som huvudbokare?
För att få tillträde måste huvudbokaren när som helst kunna uppvisa följande:
-
Den digitala eller fysiska biljetten
-
Bokningsbekräftelsen
-
Ett giltigt foto-ID som matchar namnet på bokningsbekräftelsen
Var kan jag hitta min bokningsbekräftelse?
Om du har angett en e-postadress, bör du få en bokningsbekräftelse inom 72 timmar efter köpet. Du kan också se dina bokningar på ditt Ticketmaster-konto genom att kontrollera din orderhistorik. Besök vårt hjälpcenter Var hittar jag mitt kvitto eller bokningsnummer? för mer information.
Kan jag ändra namnet på bokningen?
Vi kan tyvärr inte ändra namnet på din bokning efter att köpet har slutförts.
Kan jag överföra eller sälja biljetterna vidare?
Evenemangsarrangörerna vill säkerställa att så många fans som möjligt får biljetter och har därför infört huvudbokare-policyn för att förhindra att biljetterna säljs vidare eller överförs. Om biljetter läggs ut för vidareförsäljning blir de omedelbart ogiltiga.