Checklistan för säljare
Följ dessa steg för att få betalt för dina sålda resale-biljetter:
Om du listar biljetter för första gången kommer du att bli ombedd att verifiera dina bankuppgifter under biljettförsäljningsprocessen. Vi rekommenderar att du väljer Verifiera snabbt med en leverantör, där du enkelt kan använda BankID. Du kan också manuellt skicka in ditt kontobevis med ett kontoutdrag som innehåller all nödvändig information.
Betalningar kan inte göras till kredit- eller betalkort.
- Logga in på ditt konto.
- Klicka på Min profil.
- Välj Säljarinformation och uppdatera dina bankuppgifter.
- Välj din önskade verifieringsmetod
Se till att ditt namn och din adress stämmer överens med dina bankkontouppgifter. Om du är under 18 år måste en förälder eller vårdnadshavare uppge uppgifterna för en utbetalning.
- Ditt fullständiga namn.
- Clearing- och kontonummer (om du anger en bank utanför Sverige så måste IBAN- och BIC/SWIFT- koden synas).
- Bankens namn eller bankens logga.
- Ett datum som är mindre än ett år gammalt
Se till att alla kriterier syns tydligt genom att logga in på ditt bankkonto på en dator och ta en skärmbild. Det kan ta upp till fem arbetsdagar innan dina bankuppgifter godkänts.
Utbetalning
Vi meddelar dig via e-post om dina biljetter säljs. Efter verifiering kommer utbetalningarna att behandlas automatiskt inom 17 arbetsdagar. Utbetalning kan också ske efter evenemangsdatumet, beroende på försäljningsdatumet.