För att förbättra din upplevelse och bekämpa skadlig teknik ber vi dig att verifiera din e-postadress och ditt telefonnummer som ett extra skydd mot bottar och annan otillåten användning. Genom att skicka en kod direkt till din e-post och mobiltelefon minskar vi möjligheten för misstänkta användare att skapa Ticketmaster-konton.
Ditt konto på Ticketmaster skapas inte förrän du verifierar både din e-postadress och ditt telefonnummer.
Verifiera ditt konto
-
- När du skapar ett konto eller lägger till en e-postadress till ett befintligt konto ber vi dig att ange en e-postadress som du äger.
- Ibland kan det ta några minuter innan e-postmeddelandet med din engångskod kommer till din inkorg.
- Gå tillbaka till verifieringsskärmen och ange koden för att fortsätta.
-
- När du skapar ett konto eller lägger till ett telefonnummer till ett befintligt konto ber vi dig att ange ett nummer som tar emot SMS.
- Ibland kan det ta några minuter innan meddelandet med din engångskod kommer till din telefon.
- Gå tillbaka till verifieringsskärmen och ange koden för att fortsätta.
-
- När du skapar ett konto eller lägger till ett fast telefonnummer till ett befintligt konto ringer vi dig på det numret för att ge dig en engångsverifieringskod.
- Ibland kan det ta några minuter att ta emot telefonsamtalet med din kod.
- När du har fått koden går du tillbaka till verifieringsskärmen och anger koden för att fortsätta.
Användning av kod
Din verifieringskod är unik. Den ändras varje gång du verifierar en ny e-postadress eller ett nytt telefonnummer och när du begär en ny kod.
Jag får ett felmeddelande som informerar mig om att mitt telefonnummer inte accepteras eller stöds, men jag vet att mitt nummer är giltigt. Vad ska jag göra?
Endast mobilnummer eller fasta telefonnummer accepteras. Andra metoder som personsökare, Google Voice eller VoIP (Voice over Internet Protocol) accepteras eller stöds inte. Om du fortfarande har problem, kontakta Fan Support för att få hjälp.
Vad ska jag göra om min verifieringskod har gått ut?
Om din verifieringskod har gått ut kan du begära en ny kod från verifieringsskärmen.
Vad ska jag göra om jag inte har fått ett e-postmeddelande eller sms med min verifieringskod?
Du kan begära en ny kod från verifieringsskärmen. Om du fortfarande har problem kan du prova dessa användbara tips:
E-post
- Kontrollera stavningen i din e-postadress och se till att du har angett ditt telefonnummer korrekt.
- Kontrollera dina skräppostmappar.
- Sök i din inkorg efter ett e-postmeddelande från no-reply@info.ticketmaster.se.
- Klicka på Avbryt för att gå tillbaka till skärmen för att skapa konto och ange din e-postadress igen.
- Se till att din e-post inte blockerar eller filtrerar bort transaktionsmeddelanden via e-post.
- Prova att använda en annan e-postadress eller ett annat telefonnummer.
Telefon
- Uppdatera skärmen och ange koden igen.
- Kontrollera att Stör ej-läget inte är aktiverat på din telefon.
- Aktivera roaming och se till att data täcks av ditt abonnemang om du reser.
- Starta om enheten och få sedan koden skickad till dig igen.
- Klicka på Avbryt för att gå tillbaka till skärmen Verifiera ditt konto och klicka på Lägg till min telefon för att ange ditt korrekta telefonnummer igen.
Om du behöver mer hjälp kan du kontakta Fan Support.