Vi förstår att planer ibland kan ändras oväntat, så vi erbjuder våra fans möjligheten att lägga till en försäkring till sin beställning, som tillhandahålls av Allianz Assistance.
Vad täcker försäkringen?
Försäkringen ger skydd vid sjukdom eller oförutsedda händelser som hindrar dig från att delta i ditt evenemang. Denna frivilliga försäkring kan läggas till när du köper dina biljetter på Ticketmaster.
Här är några exempel på vad försäkringen täcker:
- Om du råkar ut för en allvarlig olycka.
- Allvarlig sjukdom, medicinska diagnoser eller karantän på grund av epidemiska eller pandemiska sjukdomar som Covid-19.
- Om du måste stanna hemma på grund av en polisutredning eller en naturkatastrof, t.ex. brand eller storm.
- Om din allmänna transport (t.ex. buss eller flyg) till evenemanget blir kraftigt försenad eller inställd.
- Om ditt personliga fordon går sönder eller råkar ut för en olycka, vilket gör att du anländer mer än tre timmar för sent och det inte finns några alternativa resesätt.
För en fullständig översikt över försäkringen, vänligen läs Allianz Assistances fullständiga villkor här.
När gäller inte försäkringen?
- Om ditt evenemang flyttas och du inte kan delta på det nya datumet på grund av tidigare åtaganden.
- Om du helt enkelt ändrar dig och inte vill delta.
- Om du vill avboka en del av din bokning (t.ex. två av fyra biljetter).
Hur mycket kostar avbeställningsförsäkringen?
Försäkringen kostar 5,75% av det totala biljettvärdet, med en lägsta avgift på 13,50 SEK.
Hur använder jag avbeställningsskyddet?
Om du behöver använda din avbeställningsförsäkring för att få återbetalning för ett evenemang som du inte kunde delta på, kan du lämna in ett krav via Allianz Assistance genom att besöka den här länken. När du har skickat in ditt anspråk kommer Allianz Assistance att kontakta dig angående nästa steg.
Kan jag säga upp försäkringen?
Om försäkringen inte uppfyller dina förväntningar kan du avbeställa den genom att kontakta Ticketmaster inom 30 dagar från köpet. Premien återbetalas om det inte är mindre än 7 dagar kvar till händelsen eller om du redan har gjort eller planerar att göra en skadeanmälan. I dessa fall sker ingen återbetalning.