Hur säljer jag mina biljetter?
Om du inte längre kan använda dina biljetter kan du på utvalda evenemang lägga upp dem till försäljning via Ticketmaster Resale.
Resale finns tillgängligt fram till 8 timmar före evenemangstart (undantag kan förekomma).
Det är lätt att lägga upp biljetterna direkt från ditt konto, följ bara dessa steg:
- Logga in på ditt Ticketmaster-konto
- Hitta biljetten eller biljetterna du vill sälja
- Klicka på ”Sälj”
- Ange försäljningspris
- Fyll i övrig information och klicka ”Fortsätt”
- Kontrollera din information och ”Bekräfta”
Dina biljetter kommer synas på Ticketmaster.se och när de säljs får du direkt en bekräftelse på mail.
Vad händer när biljetterna sålts?
Du behöver inte göra något. Du får ett bekräftelsemail på att försäljningen är genomförd. Dina biljetter avaktiveras och nya biljetter skickas till köparen.
Är det första gången du gör en försäljning genom Ticketmaster Resale så kommer du behöva skicka in ett kontobevis för att få din utbetalning, läs mer om det nedan.
Vad händer om biljetterna inte säljs?
Några dagar före evenemangsstart tas osålda biljetter bort och hamnar åter på ditt konto. Du kan också innan dess själv ta bort dem om du skulle ångra dig eller vill ändra pris.
Kan jag sälja en biljett jag köpt på Ticketmaster Resale?
Nej. En Resale-biljett kan inte säljas igen.
Hur och när får jag betalt?
Räkna med att det tar ca 10 dagar från att biljetterna sålts. Betalningen görs till bankkontot du angav.
För att kontrollera eller uppdatera dina detaljer så gör du det på ditt konto, klicka ”Min profil” och ”Säljarinformation”.
Hur kan jag uppdatera min betalningsinformation?
Logga in på ditt konto, sedan klicka i följande ordning:
1. ”Mitt konto”
2. ”Min profil”
3. "Säljarinformation" och ange nytt bankkonto.
Observera ditt namn och adress måste stämma med bankkontouppgifterna.
Har du fått ett e-postmeddelande om att verifiera ditt konto?
Innan betalning kan utfärdas utför vår betalningsleverantör (Adyen Marketpay) kontroller för att autentisera informationen som lämnades vid noteringstillfället. Detta hjälper oss att förhindra bedrägerier. Kontrollen kallas KYC.
Varför måste jag verifiera vem jag är (KYC / skicka in kontobevis) för att få min utbetalning?
Innan utbetalning kan ske behöver vår betalningsleverantör säkerställa att din information stämmer genom att skicka in ett kontobevis. Detta görs för att undvika bedrägerier.
Ett kontobevis kan till exempel vara:
- En skärmdump (print screen) på ditt bankonto
- En bild på ditt bankkonto
- Ett dokument från din bank med all information som vi behöver
Se nedan krav som behöver uppfyllas i ditt kontobevis:
- - Bör tydligt visa ditt fullständiga namn, clearingnummer, kontonummer, banknamn samt innehålla bankens logotyp
- - Kontobevis kan vara en nedladdad PDF från din internetbank eller en skärmbild (printscreen), alternativt ett inskannat dokument eller foto
- - Filstorleken bör vara minst 1 byte för PDF, 100KB för andra format
- - Filstorleken bör inte överstiga 10MB
- - Ska vara i PDF, PNG eller JPEG format
- - Ditt namn, clearing- och kontonummer som du angett för Resale måste vara exakt samma som på kontobeviset
Om det uppstår problem vid kontrollen, enligt deras KYC (Know Your Customer), kan vi behöva be dig om kompletterande uppgifter. Du kommer då få ett mail från no-reply@ticketmaster.se med information om hur du gör. Behöver du skicka in uppgifter så hittar du även mer information om detta på "Mitt konto", under "Säljarinformation."
Hur kan jag ta bort min biljetter från försäljning?
Om biljetterna inte sålts behöver du bara klicka på ”Avbryt listning” under dina biljetter på "Mitt konto". Du kan ta bort och lägga upp igen fram till att Resale stängs, normalt några dagar innan evenemangsstart.