Hur köper jag biljetter?
För att köpa biljetter måste du ha ett konto hos oss. Att skapa ett konto är enkelt. Det finns två alternativ:
1) På ticketmaster.se startsida går du in på "Skapa konto" och fyller i dina uppgifter.
2) I flödet när du söker efter och köper biljetter.
Det är endast möjligt att ha ett konto på din e-postadress. Det är därmed inte möjligt att flera personer tex. inom en familj, registrerar ett konto per namn och använder samma e-postadress.
Glömmer du bort ditt lösenord kan du enkelt efterfråga ett nytt genom att klicka på "Mitt konto" och sedan "Glömt lösenord". Om du fortfarande har problem kan du kontakta oss här
Hur loggar jag in?
Du loggar in med din e-postadress och lösenord. Har du glömt lösenord eller användarnamn. klicka på "Glömt lösenord".
Hur söker jag efter biljetter?
Sökningar av biljetter ska enbart göras i en flik, annars betraktas den nya fliken som senast gjorda sökning. Det är alltid den senaste sökningen som ligger till grund för din bokning. Oavsett i vilken flik du som kund väljer att slutföra köpet kommer du att erhålla de platser som presenterades i senast genomförda sökning.
Ticketmaster.se är optimerad för att användas i en browser och flik (tabb). Används flera parallella browserfönster eller flikar kan funktionaliteten påverkas, då tillfällig eventdata sparas för en förenklad köpprocess.
Vilka betalsätt finns på Ticketmaster.se?
Du kan betala med de vanligaste kreditkorten, Swish (med vissa undantag) samt Klarna eller Paypal.
Var hittar jag min bokning?
Din bokning finns sparad under "Mitt Konto". Här kan du se om bokningen gått igenom, om vi erhållit betalning och om biljetterna är skickade. Du får också en bekräftelse skickad till din e-post.
Det är upp till kunden att kontrollera att bokningen stämmer (rätt evenemang, rätt antal, rätt arena o s v) och att biljetten kommit kunden tillhanda i god tid innan evenemanget startar.
Går det att avboka biljetter?
Du kan endast avboka reserverade biljetter, biljetter där du inte valt något betalningssätt. Logga in på "Mitt Konto", klicka på "Bokningar", klicka på bokningsnumret och makulera bokningen. Reserverade bokningar som inte hämtats ut inom angiven tid makuleras automatiskt.
Vad är bokningsstopp?
Om du försöker att göra en bokning samma dag som evenemanget men det inte fungerar kan det vara så att arrangören har lagt ett bokningsstopp på ticketmaster.se. Då gäller endast köp direkt på arenan.
Hur ser ångerrätten ut på biljetter?
Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter vilket innebär att man inte kan ångra sitt köp eller byta mot annan biljett även fast det köps på ticketmaster.se.
Vad innebär personligt bruk?
Biljetter får endast köpas för personligt bruk, inte för kommersiella ändamål. Detta innebär att biljetter inte kan erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudanden för andra produkter eller tjänster, utan skriftligt samtycke från Ticketmaster och / eller arrangören / arenan. Om det finns en begränsning av antalet tillåtna biljetter per köpare, får det inte överskridas.
Köp som strider med de fastställda villkoren
Ticketmaster har rätt att makulera bokningar/inköp som kunden gör och med omedelbar verkan utesluta kunden från ticketmaster.se om kunden inte lämnar korrekt information om sig själv eller på annat sätt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköp. Detta gäller bland annat om kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet.
Automatiserade köpmetoder/BOTS
Om det finns en begränsning av antalet biljetter som är tillåtna per köpare får det inte överskridas. Om vi identifierar överträdelser av dessa gränser, oavsett om det är av en enskild användare eller flera anslutna användare (till exempel med flera kreditkort eller flera medlemmar i ett hushåll) eller via användningen av automatiserade metoder för att köpa biljetter, förbehåller vi oss rätten att makulera köpet. Användning av automatiserade metoder för att köpa biljetter är strikt förbjudet.
Hur gör jag en gruppbokning?
Kontakta aktuell arena för att se om de erbjuder gruppbokning.
Hur köper jag rullstolsplatser?
Köp biljetter på hemsidan eller kontakta oss på vår tillgänglighetslinje +46 (0)776 70 77 77
Hur gör jag om jag har problem vid bokning?
Om du inte kan boka biljetter till ett evenemang ber vi dig att kontakta arenan eller vår kundtjänst +46 (0)77 170 70 70
På vilka sätt kan jag köpa biljetter?
Du kan köpa biljetter på hemsidan samt i Ticketmaster-appen.
Hur ser serviceavgifterna ut på biljetter?
Biljettserviceavgifter nedan:
<100 kr | 10 kr |
100-199 kr |
20 kr |
200-299 kr |
30 kr |
300-399 kr |
40 kr |
400-499 kr |
50 kr |
500-599 kr |
55 kr |
600-699 kr |
60 kr |
700-799 kr |
65 kr |
800-899 kr |
70 kr |
900-999 kr |
80 kr |
1000-1499 kr |
90 kr |
>1500 kr |
100 kr |