Viktig information kring Coronaviruset COVID-19 och Folkhälsomyndighetens förbud för evenemang över 8 personer:
Din säkerhet som evenemangsbesökare är vår viktigaste prioritet och vi jobbar hårt tillsammans med arrangörerna för att kunna hjälpa dig på bästa sätt.
Vissa evenemang flyttas till ett senare datum och vissa evenemang blir tyvärr inställda. Det är upp till arrangören att besluta vad som gäller för respektive evenemang. Alla biljettköpare som blir påverkade av flyttat eller inställt evenemang får vanligtvis information via mail av arrangören, eller av oss på Ticketmaster som skickar på uppdrag av arrangören. I dessa mail får man då information om vad som gäller för köpta biljetter, eventuella nya datum, återbetalning samt om man behöver göra något med bokningen.
På www.ticketmaster.se/corona kan du läsa den senaste informationen vi har från myndigheter och arrangörer, om vilka evenemang som flyttas eller ställs in av denna anledning.
Vanliga frågor om Ticketmasters evenemang och Coronaviruset Covid-19:
Jag är orolig för Coronaviruset Covid-19, kan ni återbetala mina biljetter?
Om evenemanget ska äga rum så har detta beslutats av arrangören tillsammans med lokala myndigheter och därför kan vi som biljettleverantör inte återbetala dina biljetter. För generella frågor om återbetalning så hänvisar vi till våra köpvillkor.
Vad händer om evenemanget jag ska gå på blir inställt eller flyttat på grund av Coronaviruset Covid-19?
Skulle evenemanget bli inställt så får man som biljettköpare vanligen information om återbetalning eller eventuellt nytt datum via mail. Du kommer även få information om du behöver göra något eller om t.ex. återbetalning sker automatiskt. Mailen skickas av arrangören eller av oss på Ticketmaster i uppdrag av arrangören.
Jag kan inte resa till evenemanget på grund av restriktioner från myndigheterna gällande Coronaviruset Covid-19, kan jag få en återbetalning?
Vänligen kontakta vår kundtjänst.
Jag är orolig över Coronaviruset Covid-19, kan jag använda min avbeställningsförsäkring för att avboka mina biljetter?
För frågor om avbeställningsförsäkringen så hänvisar vi till Allianz då de har hand om försäkringen vi säljer på Ticketmaster.se. Du kan kontakta Allianz genom att maila: Eventclaims@allianz-assistance.co.uk
Finns det risker med att gå på evenemang?
Covid-19 är en infektionssjukdom som kan leda till allvarlig och potentiellt dödlig sjukdom. Det finns risk för överföring av Covid-19 i alla miljöer där människor samlas. Denna risk ökar i slutna utrymmen och med ökat antal människor. Världshälsoorganisationen (WHO) har meddelat att äldre och personer med underliggande medicinska tillstånd är mer utsatta. Mer information finns på WHOs webbplats: https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab_1.
Även om alla arrangörer/arenor bör vidta säkerhetsåtgärder för att motverka spridning av Covid-19 så kan inte risken helt elimineras. Genom att delta i ett evenemang accepterar du risken förknippad med Covid-19 (såvida inte risken beror på arrangörens/arenans vårdslöshet).
Du behöver även:
- Följa all statlig vägledning som syftar till att förhindra spridning av viruset https://www.folkhalsomyndigheten.se/
- Följa alla anvisningar från arrangören/arenan och deras personal. Ticketmaster säljer biljetter på uppdrag av våra evenemangspartners (inklusive arenor) och ansvarar inte för att organisera eller arrangera evenemangen själva. Ticketmaster tar inte ansvar för någon risk i samband med att delta i ett evenemang eller på annat sätt kopplat till Covid-19 (såvida inte det direkt härrör från vår vårdslöshet). Se våra köpvillkor för mer information.
Vad händer om jag nyligen har diagnostiserats med Covid-19, har Covid-19-liknande symptom, är i karantän/självisolerar eller tror att jag kan ha varit i kontakt med någon som har Covid-19?
Vi rekommenderar att du kontrollerar hälsoråden som gäller för din region samt området där evenemanget äger rum. Information finns på https://www.folkhalsomyndigheten.se/ eller via din regions hemsida.
Om du har biljetter till ett evenemang kan du kontrollera om det blivit inställt eller flyttat, det kan du göra genom att klicka på denna sida: http://www.ticketmaster.se/corona
Du kan även ha fått ett mail från oss eller arrangören av evenemanget.
Har evenemanget inte ändrats så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst
Vilka förebyggande åtgärder görs på arenorna för att minska spridningen av Covid-19?
Arenorna bör anta nya och förbättrade säkerhetsåtgärder för att hjälpa till att minska spridningen. För information om vilka åtgärder som görs hänvisar vi till arenornas hemsidor, eller att kontakta arenan som du har frågor om direkt.