Vår Fan Guarantee-policy låter dig ångra ditt köp inom 24 timmar efter bokning hos oss, vilket ger dig möjligheten att avboka och få återbetalning eller byta dina biljetter.
Det finns några undantag som inte täcks av garantin, så kontrollera noga följande villkor:
- Din bokning inkluderar tidigare reserverade biljetter, donationer, årskort, abonnemang, VIP-biljetter, loger, Platinum-biljetter, rabatterade biljetter, flerdagsevenemang, avbetalningsplaner eller andra paketbiljetter.
- Du har överfört biljetten till någon annan.
- Du köpte biljetten via Ticketmaster resale.
- Du sålde dina biljetter via Ticketmaster resale. Om biljetterna ännu inte sålts, avbryt annonsen innan du skickar in en förfrågan om Fan Guarantee.
- Bokningen gjordes via någon annan än Ticketmaster.se, Ticketmaster Call Center eller en partnerwebbplats.
- Du köpte biljetten på arrangörens biljettkontor eller via en ombud.
- Du betalade helt eller delvis med ett presentkort.
- Din biljett är till ett evenemang där arrangören har valt att ingen ångerrätt gäller, och du bokade på biljettsläppsdagen.
- Din bokning gjordes inom 14 dagar före evenemanget.
- Collector-biljetter, försäkringar, serviceavgifter och hanteringsavgifter är inte återbetalningsbara.
- Vi kan endast erbjuda byten för biljetter i samma eller högre prisklass för samma plats och evenemang. Om evenemanget är slutsålt, är endast återbetalning tillgängligt via Fan Guarantee.
Om du är berättigad till en återbetalning genom Fan Guarantee, kan du skicka in din förfrågan genom att kontakta Fan Support.
Om du är utanför 24-timmarsperioden för Fan Guarantee kan du eventuellt sälja dina biljetter vidare via resale. Besök vår FAQ Hur säljer jag biljetter?