Varför krävs ett telefonnummer för Mitt Konto på Ticketmaster?
Detta krävs för att skapa ännu ett hinder för att bottarna inte ska kunna enkelt skapa konton och på så sätt komma åt biljetterna vid till exempel ett biljettsläpp snabbare än riktiga människor. Med ett telefonnummer så kan vi verifiera din identitet samt att verifikationskoder levereras direkt till din telefon vilket skapar ytterligare en verifikationsprocess som ger dig mer säkerhet och minskar möjligheterna för misstänksamma användare, till exempel bottar.
Hur fungerar verifikationsprocessen?
- När du skapar ett konto eller lägger till ett telefonnummer till ett befintligt konto så ber vi dig om ett telefonnummer som kan ta emot SMS
- Ibland kan det ta några minuter för SMS:et med engångskoden att levereras till din telefon
- Kopiera koden och återgå sedan till verifikationsprocessen och skriv in din kod. Om det inte funkar när du klistrar in koden så ber vi dig testa att skriva in koden manuellt istället då systemet kan vara lite känsligt
Din verifieringskod är unik och ändras varje gång du verifierar ett nytt telefonnummer eller frågar om en ny kod.
Vad gör jag om jag får ett felmeddelande som säger att mitt nummer inte accepteras eller stöds, men jag vet att mitt nummer är korrekt?
Endast mobiloperatörer eller hemtelefonnummer accepteras. Andra alternativ stöds ej. Om du fortsätter att stöta på problem så ber vi dig att kontakta oss HÄR.
Vad ska jag göra om min verifikationskod ej gäller längre eller om jag inte fått ett SMS med koden?
Du kan fråga om en ny kod genom att trycka på Begär en ny kod. Vänligen notera att verifikationskoden är unik och kommer att ändrars varje gång ett nytt nummer ska verifieras eller när du begär en ny kod.
Om du fortfarande inte får koden via SMS så kan du testa att bli uppringd för att få koden istället.
Jag har ingen mobil enhet/kan inte ta emot SMS. Hur verifierar jag mitt konto?
Du kan också använda en fast telefon för att verifiera ditt konto. Ange bara ditt föredragna telefonnummer – det finns ingen anledning att ange att numret är en fast telefon. Om ditt nummer känns igen som en fast telefon, ringer vi dig på din fasta telefon för att ge koden för att verifiera ditt konto.