Vi introducerar ett nytt sätt att logga in.
Du kan nu använda ett och samma lösenord för att logga in på dina konton på andra Ticketmaster hemsidor över hela världen.
- Om du redan har mer än ett Ticketmaster konto i olika länder kopplar vi dina konton. Nästa gång du loggar in kommer vi att be dig bestämma ett enda lösenord för de kopplade kontona.
- Om du bara har ett konto men vill skapa ett nytt konto för ett annat Ticketmaster land så kopplar vi automatiskt dina konton med ditt befintliga lösenord och profilinformation.
Du kan fortsätta att hantera dina preferenser för marknadsföring och andra inställningar för varje konto separat, men din kontoinformation kommer att kopplas till en global identitet.
Din leveransadress för varje beställning hanteras också separat och kommer inte att kopplas till din globala identitet.
Var finns detta tillgängligt?
Just nu kan du använda den nya inloggningen på Ticketmasters hemsidor i:
- Australien
- Belgien
- Danmark
- Finland
- Förenade Arabemiraten
- Irland
- Kanada
- Mexico
- Nederländerna
- Norge
- Nya Zeeland
- Polen
- Schweiz
- Spanien
- Storbritannien
- Sverige
- Sydafrika
- Tjeckien
- Tyskland
- USA
- Österrike
Varför gör Ticketmaster dessa ändringar?
För att förbättra användarvänligheten samt öka säkerheten av konton. Du kommer nu att ställa in ett enda lösenord för alla dina konton för att minska risken av till exempel användandet av ett gammalt lösenord som kan ha blivit utsatt. Utöver det kommer du även använda en och samma telefon för att verifiera att det är du som gör ändringar på kontot eller dina biljetter. Som ytterligare en säkerhetsåtgärd förhindrar vi återanvändning av lösenord, det innebär att när du byter lösenord så måste det vara något du inte har använt tidigare.
Hur kommer min data att delas?
När du skapar ett konto eller loggar in för första gången på ett annat lands Ticketmaster hemsida kommer vi på ett säkert sätt överföra profilinformationen som du redan har angett för att kunna leverera våra tjänster i det landet.
Vi kommer endast att använda dina uppgifter för marknadsföringsändamål där du samtycker när du loggar in på en ny hemsida.
Profilinformation är begränsad till:
- Förnamn
- Efternamn
- E-post
- Telefonnummer
- Land och postnummer
- Konto-ID
Behöver jag lägga till min telefon på mitt konto?
Alla som registrerar sig på Ticketmaster ombeds ange ett telefonnummer för att verifiera sin identitet. Dessutom kommer befintliga användare uppmanas att lägga till en telefon nästa gång de loggar in.
Du kommer att bli ombedd att ange ett giltigt fast telefon- eller mobilnummer och sedan få en engångskod via SMS. När du anger koden för att bekräfta att du är ägaren kommer din telefon att länkas till ditt konto och kan användas för kontoåterställning eller för att verifiera din identitet när du behöver göra ändringar i kontot.
Vad händer om jag inte vill länka ett nytt konto i ett annat land?
Om du inte vill att ett befintligt konto ska användas för tillgång till ett annat lands Ticketmaster hemsida kan du välja att inte fortsätta.
Om du fortfarande vill använda våra hemsidor och appar kan du registrera ett konto med en annan e-postadress som du äger.
Du kan vidare begära att eventuella sekundära konton som du inte tänker använda tas bort av Ticketmaster. Vänligen följ instruktionerna i respektive integritetspolicy på hemsidorna för att utöva denna rätt.