OBSERVERA!
- Utbetalningar kan också göras efter att evenemanget ägt rum.
Innan utbetalning för sålda Resale-biljetter kan ske behöver vår betalningsleverantör (Adyen Marketpay) säkerställa att din information stämmer genom att verifiera dina bankuppgifter. Kontrollen kallas KYC (Know Your Customer), och detta görs för att undvika bedrägerier.
Verifikation kan göras via:
1. BankID
2. Skicka in kontobevis i form av kontoutdrag och bild. Ett dokument från din bank med all information som vi behöver
Hur kan jag uppdatera min betalningsinformation?
Du bör skickas vidare direkt till denna processen i samband med försäljning av dina biljetter. Om det inte sker eller om du av annan anledning behöver lägga till dina uppgifter i efterhand, så gör du enligt nedan:
1. Logga in på ditt konto
2. "My konto"
3.”Min profil”
4. "Säljarinformation" och ange nytt bankkonto
Observera ditt namn och adress måste stämma med bankkontouppgifterna
5. Välj din önskade verifieringsmetod
- Bör tydligt visa ditt fullständiga namn, clearingnummer, kontonummer, banknamn samt innehålla bankens logotyp
- Kontobevis kan vara en nedladdad PDF från din internetbank eller en skärmbild (printscreen), alternativt ett inskannat dokument eller foto
- Filstorleken bör vara minst 1 byte för PDF, 100KB för andra format
- Filstorleken bör inte överstiga 10MB
- Ska vara i PDF, PNG eller JPEG format
- Ditt namn, clearing- och kontonummer som du angett för Resale måste vara exakt samma som på kontobeviset