Innan utbetalning för sålda Resale-biljetter kan ske behöver vår betalningsleverantör (Adyen Marketpay) säkerställa att din information stämmer genom att verifiera dina bankuppgifter. Kontrollen kallas KYC (Know Your Customer), och detta görs för att undvika bedrägerier.
Verifikation kan göras via:
1. BankID
2. Skicka in kontobevis i form av kontoutdrag och bild. Ett dokument från din bank med all information som vi behöver
Hur kan jag uppdatera min betalningsinformation?
Logga in på ditt konto, sedan klicka i följande ordning:
1. "My konto"
2.”Min profil”
3. "Säljarinformation" och ange nytt bankkonto
Observera ditt namn och adress måste stämma med bankkontouppgifterna
4. Välj din önskade verifieringsmetod
Vi rekommenderar att i första hand använda "Verifiera snabbt med en leverantör" för att verifiera ditt konto snabbt och smidigt direkt via BankID.
Om du inte har tillgång till BankID eller av någon annan anledning inte kan använda dig av den snabba verifieringen så kan du också använda dig av "Ange bankinformation manuellt".
Om du behöver ange bankuppgifter manuellt så se nedan krav som behöver uppfyllas i ditt kontobevis:
- Bör tydligt visa ditt fullständiga namn, clearingnummer, kontonummer, banknamn samt innehålla bankens logotyp
- Kontobevis kan vara en nedladdad PDF från din internetbank eller en skärmbild (printscreen), alternativt ett inskannat dokument eller foto
- Filstorleken bör vara minst 1 byte för PDF, 100KB för andra format
- Filstorleken bör inte överstiga 10MB
- Ska vara i PDF, PNG eller JPEG format
- Ditt namn, clearing- och kontonummer som du angett för Resale måste vara exakt samma som på kontobeviset
Om det uppstår problem vid kontrollen, enligt deras KYC kan vi behöva be dig om kompletterande uppgifter. Du kommer då få ett mail från no-reply@ticketmaster.se med information om hur du gör. Behöver du skicka in uppgifter så hittar du även mer information om detta på "Mitt konto", under "Säljarinformation."